Study@research jest konkursem skierowanym do studentów studiów magisterskich.
Celem Konkursu S@R jest wspieranie kształcenia w powiązaniu z badaniami poprzez stymulowanie pracy naukowej studentów systemem grantów – indywidualnych lub zespołowych, realizowanych np. przez koła naukowe.
Konkurs organizowany jest w ramach Programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” (ID-UB). Z chwilą ogłoszenia kolejnej edycji Konkursu, informacje dotyczące warunków niezbędnych do spełnienia w celu aplikowania dostępne są na stronach internetowych:
- Intranet Studenta („Najważniejsze wiadomości”),
- strona www.idub.amu.edu.pl (zakładka Konkursy – konkurs Study@research)
- aktualności studenckie na stronie UAM,
W czasie rekrutacji do Konkursu S@R, wnioski zawsze należy składać przez stronę: https://idub.amu.edu.pl
KTO MOŻE APLIKOWAĆ? - Do złożenia wniosku uprawnieni są studenci UAM I roku studiów drugiego stopnia lub IV roku jednolitych studiów magisterskich.
Konkurs obejmuje finansowanie:
a. indywidualnego projektu badawczego studenta lub
b. projektu zespołowego realizowanego przez studencką grupę badawczą kierowaną przez jednego studenta. Grupę badawczą stanowią co najmniej dwie osoby uprawnione do aplikowania w konkursie. Należy pamiętać także, że członkami zespołu badawczego muszą być osoby posiadające status studenta UAM w czasie realizacji zaplanowanego w projekcie zadania. W konkursie na zespołowy grant badawczy mogą brać udział w szczególności przedstawiciele studenckich kół naukowych.
Do zdobycia:
maksymalna wysokość grantu indywidualnego wynosi 5.000 zł, a grantu zespołowego – 10.000 zł.
Wysokość przyznanego grantu ustalana będzie oczywiście na podstawie kosztorysu, który może obejmować następujące działania:
- kwerendy biblioteczne,
- udział (w tym zdalny) w warsztatach, seminariach oraz szkoleniach specjalistycznych i kursach zbieżnych z tematyką realizowanego projektu,
- zakup literatury niezbędnej do realizacji zadań projektu,
- zakup materiałów i usług niezbędnych do realizacji zadań projektu,
- zakup licencji na oprogramowanie niezbędne do realizacji zadań projektu (w ramach projektu nie przewiduje się finansowania zakupu środków trwałych w tym: sprzętu komputerowego, w tym tabletów, oraz aparatury badawczej),
- opłacenie kosztów aktywnego uczestnictwa w konferencjach krajowych i zagranicznych, w tym zdalnych (finansowanie opłaty konferencyjnej oraz kosztów podróży i kosztów pobytu w przypadku konferencji wyjazdowych),
- pokrycie kosztów tłumaczenia lub publikacji artykułu,
- zakup gratyfikacji dla osób badanych,
- honorarium laureata (lub laureatów w przypadku projektu zespołu badawczego) w kwocie nieprzekraczającej 30% całkowitej kwoty grantu, płatne w dwóch częściach (pierwsza część po rozpoczęciu realizacji projektu, druga część po przyjęciu sprawozdania merytorycznego).
Wniosek o dofinansowanie studenckiego projektu badawczego powinien zawierać:
Indywidualne projekty badawcze:
- opis projektu, czyli najważniejsze informacje dotyczące celu, czasu realizacji, zakresu i spodziewanych rezultatów projektu umieszczone w oknie opisowym we wniosku elektronicznym,
- formularz zawierający dane studenta (imię i nazwisko, adres e-mail, nr albumu, wydział, rok i kierunek studiów, specjalność, dyscyplina, planowana data zakończenia studiów),
- wniosek o projekt badawczy zawierający jego szczegółowy opis uzasadnienie merytoryczne, bibliografię oraz opis zadań naukowych i rezultatów projektu (np. opublikowanie artykułu naukowego, wygłoszenie referatu na konferencji naukowej, poster konferencyjny)
- opinię opiekuna naukowego studenta (pracownik UAM co najmniej ze stopniem doktora),
- zgodę kierownika jednostki w wypadku projektów realizowanych z wykorzystaniem infrastruktury uniwersyteckiej,
- harmonogram przewidywanych działań,
- kosztorys projektu wraz z uzasadnieniem kosztów oraz informacją, czy działanie badawcze jest finansowane z innych źródeł, przygotowany zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie.
Projekty realizowane przez studencką grupę badawczą:
- opis projektu - najważniejsze informacje dotyczące celu, czasu realizacji, zakresu i spodziewanych rezultatów projektu umieszczone w oknie opisowym we wniosku elektronicznym,
- formularz zawierający dane wnioskodawcy (studenta kierującego grupą badawczą – imię i nazwisko, adres e-mail, nr albumu, wydział, rok i kierunek studiów, specjalność, dyscyplina, planowana data zakończenia studiów) oraz jej członków (imię nazwisko, adres e-mail, nr albumu, wydział, rok i kierunek studiów, specjalność, dyscyplina, planowana data zakończenia studiów – w odniesieniu do każdego z uczestników projektu),
- wniosek o projekt badawczy zawierający jego szczegółowy opis zawierający uzasadnienie merytoryczne, bibliografię oraz opis zadań naukowych i rezultatów projektu (np. zorganizowanie konferencji naukowej, przygotowanie referatów lub posterów konferencyjny, przygotowanie publikacji naukowej),
- opinię opiekuna naukowego grupy badawczej (np. opiekuna studenckiego koła naukowego; pracownik UAM co najmniej ze stopniem doktora),
- zgodę kierownika jednostki w wypadku projektów realizowanych z wykorzystaniem infrastruktury uniwersyteckiej,
- harmonogram przewidywanych działań wraz z zakresem zadań wykonywanych w ramach projektu przez poszczególnych członków grupy badawczej,
- kosztorys projektu przygotowany zgodnie z praktyką UAM wraz z uzasadnieniem kosztów, podziałem wynagrodzeń pomiędzy poszczególnych członków grupy badawczej oraz informacją, czy projekt jest finansowany z innych źródeł.
Harmonogram V edycji konkursu Study@research:
- Terminy ogłoszenia naboru wniosków: 28.02.2022 r.
- Termin składania wniosków: do 28.03.2022 r.
- Termin rozstrzygnięcia konkursu: 29.04.2022 r.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad aplikowania w V edycji konkursu Study@research oraz warunków udziału w programie S@r znajdują się w REGULAMINIE.
Przebieg konkursu nadzoruje komisja, której przewodniczy koordynator zadania, prof. dr hab. Joanna Wójcik – prorektor ds. studenckich i kształcenia UAM.
Członkowie komisji konkursowej:
prof. Teresa Chirkowska-Smolak – psychologia
prof. Małgorzata Garnczarska – biologia
prof. Renata Jastrząb – chemia
prof. Katarzyna Balbuza – historia
prof. Jacek Zydorowicz – nauki o kulturze i religii
prof. Jacek Fabiszak – literaturoznawstwo
prof. Katarzyna Karpińska-Szaj – językoznawstwo
mgr inż. Martyna Górska (doktorantka) - nauki o Ziemi i środowisku
W razie pytań dotyczących Konkursu S@r zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail Sekcji Obsługi Procesu Kształcenia: sopk@amu.edu.pl, lub kontaktu telefonicznego: 61 829-24-21